شیوه پروپوزال نویسی در ایران پیپر آموزش داده شده است.
پیشنهاد همان چیزی است که به نظر می رسد.
ایران پیپر یک مقاله کامل در مورد نحوه نوشتن پروپوزال دارد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. شواهد و مستنداتی برای نشان دادن دلیل خوب یا بد بودن ایده در پروپوزال ارائه شده است.
با این حال، اعمال این پیشنهاد محدود به مبادلات تجاری و اقتصادی نیست. چنین پیشنهادی هر روز توسط دانشجویان و دانشمندان در محیط های شخصی و حرفه ای استفاده می شود.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
قبل از نوشتن اولین جمله خود، بیشتر کار خود را انجام داده اید. قبل از نوشتن پروپوزال، بهتر است موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید
شیوه پروپوزال نویسی
از پیشنهادها برای متقاعد کردن خواننده استفاده می شود که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا اینکه دنبال کردن آن توصیه نمی شود. شناخت همتای خود برای این منظور مهم است. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر نماینده صاحبان کسب و کار هستید، پیشنهاد شما احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی تأکید خواهد کرد. هنگام برخورد با مقامات دولتی باید بر حمایت عمومی از ایده شما تاکید شود.
2. خودتان تحقیق کنید
شیوه پروپوزال نویسی
استناد به شواهد و داده های دست دوم دشوارتر و وقت گیرتر است. صحبت با کارشناسان و مطالعه تحقیقات آنها را در نظر بگیرید.
3. قبل از نوشتن
شیوه پروپوزال نویسی
قبل از شروع نوشتن، مطمئن شوید که ایده های مختلف را جمع آوری کرده اید. هنگامی که چند ایده خوب را به ذهنتان خطور کرد، تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را مرتب کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
شیوه پروپوزال نویسی
هرگز نسخه اول یک پروژه را نپذیرید. پیشنهاد شما باید توسط یک دوست یا همکار مورد اعتماد که می تواند نظر خود را به شما ارائه دهد بررسی شود. در نسخه دوم سعی کنید این نظرات را اعمال کنید.
یک پیشنهاد شامل چه چیزی است
پیشنهاد شما ممکن است شامل یا حذف بخش های اصلی باشد. پیشنهاد شما معمولاً شامل بخشهای زیر است (البته به جز مقدمه و نتیجه):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
شیوه پروپوزال نویسی
این بخش اطلاعات زمینه ای در مورد پروپوزال و همچنین معرفی موضوع را برای مخاطبانی که ممکن است با آن آشنا باشند یا ناآشنا ارائه می دهد.
این بخش از برخی جهات مهم ترین بخش پیشنهاد است. موضوع باید برای مخاطبان توضیح داده شود و دلیل اهمیت آن چیست. حقایق، آمار و داستان هایی که برای مخاطب جذاب و جالب است در جلب توجه او موثر است.
به طور معمول، یک پیشنهاد برای حل یک مشکل نوشته می شود. هنگام ارائه راه حل، بهتر است بر مشکل تأکید کنید. شناخت مخاطبان به شما امکان می دهد مزایای این پیشنهاد را توضیح دهید.
2. پیشنهاد
شیوه پروپوزال نویسی
هدف در این بخش مشخص شده است. مگر اینکه پیشنهاد پیچیده ای داشته باشید، این بخش باید مختصر باشد. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، این بخش می تواند تا حد امکان کوتاه باشد. این بخش نباید حاوی جزئیاتی در مورد نحوه پیاده سازی باشد.
3. برنامه اجرایی
آیا روش خاصی برای ارائه پیشنهاد وجود دارد؟ از چه راه هایی از آمادگی کافی مخاطب اطمینان می دهید؟ پیشنهاد شما باید در این قسمت اجرا شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
نه تنها مهم است که مخاطبان خود را متقاعد کنید که برنامه شما برنامه خوبی است، بلکه شما نیز فرد مناسبی برای اجرای آن هستید. هنگام توصیف شایستگی های خود، بر مهارت هایی که دارید تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید اطلاعات و داده های کافی را در این بخش ارائه دهید تا ثابت کنید که فرآیند پیاده سازی را درک می کنید، اما آنها را با جزئیات فنی بیش از حد خسته نکنید.
ص. پیش بینی
این به مخاطب شما نشان می دهد که جنبه های مختلف پیشنهاد خود را با دقت در نظر گرفته اید و از هیچ چالش احتمالی غافل نشده اید.پیش بینی موانع و مشکلات تاثیر مثبتی بر مخاطبان شما دارد.
4. عملی بودن
شیوه پروپوزال نویسی
عملی بودن و امکان سنجی اثبات شده برای پیشنهاد شما ضروری است. همانطور که در گذشته انجام داده اید، می توانید تاکید کنید که این پروژه نیز مانند پروژه های قبلی قابل اجرا است. اگر در این زمینه تجربه ندارید، روی خواسته های مخاطب خود تمرکز کنید.
اگر مدیر شما نگران انجام به موقع کارها باشد، این استدلال که پیشنهاد شما بهره وری را بهبود می بخشد، می تواند متقاعد کننده باشد.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پیشنهادی خود را در این بخش شرح دهید. هدف از این بخش، تکرار مزایای پیشنهاد است، بنابراین ممکن است تکراری و کمی اضافی به نظر برسد. این بخش از شما می خواهد که اصل قضیه را به وضوح بیان کنید.
این قسمت نباید مانند قسمت مزایا در پروپوزال نوشته شود.
6. منابع مورد نیاز
شیوه پروپوزال نویسی
همچنین تهیه این قسمت نیز ساده است. آیا منابعی برای تکمیل پروپوزال خود نیاز دارید؟ شامل منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و ناملموس (زمان) مهم است.
7. مقدمات انجام شده است
حتما تخصص خود را به مخاطبان خود نشان دهید. اگر آماده به نظر برسید (یا اگر کارتان برای کلاس باشد، نمره بالاتری کسب کنید) احتمال قبولی شما بیشتر است.
8. نتیجه گیری
شیوه پروپوزال نویسی
تاریخچه پیشنهادی که در مقدمه ذکر کردید نیازی به تکرار ندارد. اگر در مقدمه خود به تاریخچه اشاره نکردید، یک مرور مختصر ارائه دهید. خلاصه ای از تمام بخش های قبلی یعنی پیشنهاد، طرح اجرا، همه دلایل را می توان در اینجا ارائه کرد.
9. منابع و مآخذ
در هر تحقیق یا مقاله ای باید منابع را ذکر کنید.
owlcation
ویکی پدیا
utleystrategies